• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72946
+
-

16  فروشگاه سموم  کشاورزی پلمب شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: با هدف برخورد با فروشگاه‌های غیرمجاز و متخلف سموم، 16 فروشگاه پلمب و 13 فروشگاه به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهرام پرورش با بیان این‌که به منظور مصرف بهینه سموم و تولید محصول سالم و در نهایت سلامت جامعه و محیط‌زیست، کارگروه نظارت بر عملکرد شبکه توزیع آفت‌کش‌های نباتی تشکل شده است، گفت: طرح ساماندهی فروشگاه‌های سموم امسال با جدیت بیشتری در استان همدان به اجرا درآمده است. 

وی با اشاره به این‌که کارگروه نظارت بر عملکرد شبکه توزیع آفت‌کش‌های نباتی وظیفه ساماندهی فروشگاه‌های سموم در استان را برعهده گرفته است، افزود: با هدف اجرایی کردن مصوبات کارگروه، اکیپ‌های نظارتی در شهرستان‌های استان تشکیل شده‌اند. 

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: اکیپ‌های نظارتی پس از بازدید‌های مستمر از فروشگاه‌های سموم و شناسایی آنها موضوع را در جلسات کارگروه نظارتی مطرح کرده و با توجه به اختیارات قانونی برای صدور اخطاریه و پلمب فروشگاه‌های متخلف اقدام می‌کند. 

پرورش با اشاره به این‌که اکیپ‌های نظارتی بر فروشگاه‌های سموم کشاورزی به‌صورت هفتگی اقدام به بازرسی از فروشگاه‌های سموم می‌کنند، گفت: 115 اکیپ نظارتی در مجموع از 1164 واحد در استان همدان بازدید داشته‌اند. 

وی با اشاره به این‌که تیم‌های نظارتی 164 فروشگاه مجاز سموم کشاورزی را در استان شناسایی کردند، افزود: به منظور برخورد با فروشگاه‌های غیرمجاز و متخلف 16 فروشگاه پلمب و 13 فروشگاه به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید